tirsdag 28. september 2010

Sandnes by


bilde av Sandnes
Når du ser på Sandnes nå, så er det en veldig grå og kjedelig by. Det er mye som kunne blitt bedre. Det eneste som er noe i Sandnes, er langgata, men den kan også bli større.
En by for meg er et stort område, med ikke bare en men mange gågater. Så er det viktig for meg med åpne plasser hvor folk kan samles, der det er lett å lage til forskjellige ting, som for eksempel konserter eller slike ting. Når det ikke skjer noe der, kan det stå boder der, hvor det selges små ting, som grønnsaker og smykker å sånn som er koselig å gå å se på. Det må være bord og stoler så folk kan sette seg ned å slappe av, for det er det ingenting av nå. På denne åpne plassen hadde det vært koselig og hatt noen fontener eller statuer, noe som jeg også føler hører til med et torg/sentrum. Jeg synes ikke at det skal være biler inne i sentrum, men det kan godt være masse parkeringsplasser utfor sånn at det er gåavstand inn til sentrum, det må også være gode buss og tog tilbud. Det kunne også vært litt mer butikker, for alle aldre, for nå synes jeg det er litt mye for eldre damer, å ikke så mye som passer for oss andre. Og det er ikke mange spisesteder, noe som det burde være, for det er koselig å sitte ute på en cafè å bare se på alle som går forbi, det er noe jeg tror alle setter pris på. Så det er mange ting som kan forbedres i Sandnes, å det er ikke store ting som må til for å gjøre det mye bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar